SE-ATLAS

Cartographie des Institutions de prise en charge
pour personnes atteintes de maladies rares

Zentrum für seltene Hormonstörungen am Universitätsklinikum Würzburg

Description du centre

Responsable / Porte-parole de l'institution
Prof. Dr. Stefanie Hahner
Information
Care facility for adults and children
Description de l'institution
Das Zentrum für seltene Hormonstörungen am Universitätsklinikum Würzburg betreut Patienten mit allen seltenen Störungen der hormonproduzierenden Organe. Ein besonderer Schwerpunkt liegt auf der Betreuung von Menschen mit Hypophysen-, Nebenschilddrüsen und Nebennierenerkrankungen. Das Zentrum arbeitet interdisziplinär und multiprofessionell, bietet Schulungen für Patienten mit Nebenniereninssuffizienz an und beteiligt sich an verschiedenen Forschungsprojekten.

Heures de consultation générales:

nach Vereinbarung.

Care provisions

Cette institution offre les services suivants :
  • Pariticipation à un registre
    Hypoparathyreoidismus-Register, Deutsches Conn-Register, Cushing-Register
  • Conseil social/juridique
  • Consultation genetique
  • Essai /recherche clinique
  • Diagnostic
  • Therapy
  • Personne de contact pour patients avec diagnostic incertain
    primärer Kontakt über das Zentrum für Seltene Erkrankungen - Referenzzentrum Nordbayern
  • Contact avec les associations
    Netzwerk Hypophysen- und Nebennierenerkrankungen (www.glandula-online.de), Bundesverband Schilddrüsenkrebs

contact

Prof. Dr. Stefanie Hahner
0931 20139200
hahner_s@ukw.de
Page Web https://www.ukw.de/behandlungszentren/zentrum-fuer-seltene-hormonstoerungen/startseite/

Secondary Contact

0931 20139201

adresse

Josef-Schneider-Str. 2
97080 Würzburg
Medizinische Klinik I

Calculer l'itinéraire

langues

Germany.png Deutsch
United_Kingdom.png Englisch
Italy.png Italienisch

European Reference Network 1

Aperçu des maladies traitées 15

Hypophysenhormon-Mangel mit vaskulärem Ursprung Syndrom mit Hypoparathyreoidismus Hypophyseninfarkt Autoimmun-Polyendokrinopathie Typ 2 Polyendokrinopathie, autoimmune Hypophysenhormon-Mangel, sekundärer, bei Speicherkrankheit Hypoparathyreoidismus, seltener Akromegalie Hypophysenhormon-Mangel, sekundärer, bei Granulomatose Hypophysenfunktionsstörung, posttraumatische Hypogonadotroper Hypogonadismus, kongenitaler Hypophysenhormon-Mangel, nicht erworbener Zentraler Diabetes insipidus, erworbener Hypophysenhormon-Mangel, nicht erworbener, kombinierter, mit assoziierten Fehlbildungen Hypokalzämie, autosomal-dominante Hypoparathyreoidismus, isolierter familiärer, durch gestörte PTH-Sekretion Hypophysenhormon-Mangel, kombinierter, genetisch bedingte Formen Gigantismus, hypophysärer Hypogonadismus, hypogonadotroper normosmischer, kongenitale Form Pituitary stalk interruption syndrome Short stature due to GHSR deficiency Infundibulo-neurohypophysitis Congenital isolated ACTH deficiency Addison disease Pituitary hormone deficiency of tumoral origin Acquired pituitary hormone deficiency Primary hypophysitis Pituitary hormone deficiency of meningeal origin Late-onset isolated ACTH deficiency Pituitary tumor Adenohypophysitis Non-acquired combined pituitary hormone deficiencies without extrapituitary malformations Arachnoid cyst Optic pathway glioma Panhypophysitis Craniopharyngioma Meningioma Central diabetes insipidus Chordoma Autoimmune polyendocrinopathy type 1 Bilateral massive adrenal hemorrhage Pituitary carcinoma Familial isolated hypoparathyroidism Familial isolated hypoparathyroidism due to agenesis of parathyroid gland Non-acquired combined pituitary hormone deficiency Autoimmune polyendocrinopathy type 3 Kallmann syndrome Isolated growth hormone deficiency type IA Acute adrenal insufficiency Secondary hypoparathyroidism due to impaired parathormon secretion Pseudohypoparathyroidism Pituitary deficiency Autoimmune polyendocrinopathy type 4 Isolated growth hormone deficiency type IB Short stature due to growth hormone qualitative anomaly Non-acquired isolated growth hormone deficiency Autoimmune hypoparathyroidism Isolated growth hormone deficiency type II Waterhouse-Friderichsen syndrome Functioning pituitary adenoma Cushing disease Somatotropic adenoma Functioning gonadotropic adenoma Prolactinoma Hereditary central diabetes insipidus Isolated growth hormone deficiency type III TSH-secreting pituitary adenoma Non-functioning pituitary adenoma Germinoma of the central nervous system Pituitary dermoid and epidermoid cysts Mixed functioning pituitary adenoma Aldosterone-producing adenoma Pituitary deficiency due to Rathke cleft cysts Pituitary deficiency due to empty sella turcica syndrome Rare disease with adrenal Cushing syndrome as a major feature Cushing syndrome due to ectopic ACTH secretion ACTH-independent Cushing syndrome ACTH-dependent Cushing syndrome Endogenous Cushing syndrome Adrenal Cushing syndrome Cushing syndrome due to bilateral macronodular adrenocortical disease Isolated thyroid-stimulating hormone deficiency Sheehan syndrome Pituitary adenoma Nelson syndrome Sarcoidosis Tuberculosis Isolated congenital hypogonadotropic hypogonadism Isolated follicle stimulating hormone deficiency Somatomammotropinoma Rare disorder with multisystemic involvement and congenital hypogonadotropic hypogonadism Endocrinopathy with congenital hypogonadotropic hypogonadism as a major feature Familial isolated pituitary adenoma Panhypopituitarisme non acquis Adénome hypophysaire non immunoréactif Adénome hypophysaire silencieux Syndrome adrenogenital
9.953800749.8007685Zentrum für seltene Hormonstörungen am Universitätsklinikum Würzburg
Dernière modification: 04.04.2025